Sidens indhold§1 Generelle oplysninger§2 Bestillinger fra solbrillerne.dk§3 Priser§4 Betaling§5 Levering§6 Fortrydelsesret§7 Reklamationsret§8 Privatlivspolitik§9 Copyright§10 KlageadgangStandardfortrydelsesformular

Handelsbetingelser ved køb af varer på solbrillerne.dk

§1 Generelle oplysninger

likehome ApS (solbrillerne.dk)
CVR-nr. 38076183
Ejstruphøj 100
9460 Brovst
E-mail: [email protected]
Tlf.: +45 71 74 71 34

§2 Bestillinger fra solbrillerne.dk

solbrillerne.dk kan der foretages elektroniske varebestillinger. Kort tid efter en bestilling vil der blive tilsendt en købsbekræftelse til den anførte mailadresse. solbrillerne.dk forbeholder sig retten til at lagre denne købsbekræftelse; indeholdende personoplysninger i henhold til dansk lovgivning (5 år grundet krav fra bogføringslovgivningen).

§3 Priser

Den angivne pris, vil altid være inklusiv moms.

§4 Betaling

På www.solbrillerne.dk kan der foretages køb ved at anvende følgende betalingsmuligheder (Kort og Bankoverførsel):

Kortbetaling

Ved køb på solbrillerne.dk, er alle kortbetalinger gebyrfrit. Følgende kort kan anvendes:
– Visa/Dankort (0% gebyr)
– Visa/Electron (0% gebyr)
– MasterCard (0% gebyr)
– Maestro (0% gebyr)

Kortbetalingen sker via Quickpay, som omfatter sikker kryptering af kortdata.

Ordren vil blive behandlet så snart at solbrillerne.dk modtager en bekræftelse på betalingen. Det betalende beløb vil først blive hævet, når varen afsendes.

Betaling til mobiltelefonen

Ved køb på solbrillerne.dk er det muligt at betale med mobiltelefonen gebyrfrit.
– MobilePay (0% gebyr)

Bankoverførsel (kun for erhvervskunder)

For erhverv.

Navn: Jutlander Bank A/S
Konto: 7461 2074507320
IBAN: DK4374612074507320
SWIFT: JUTBDK21

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Hvis ordrebeløbet ikke er synligt på solbrillerne.dk konto efter 14 dage fra købsdato forbeholder solbrillerne.dk sig retten til at annullere ordren. Er dette tilfældet vil kunden blive kontaktet telefonisk eller elektronisk.

Afbetaling

Det er hos solbrillerne.dk muligt, at benytte sig af ViaBill som er en afbetalingsmetode. Når du har valgt de varer du vil købe og går til kassen, vælger du blot ViaBill som betalingsmetode. Du udfylder deres formular og efter 2 min. er du godkendt.

Læs betingelserne på ViaBill.dk

§5 Levering

Der tilbydes gratis levering på alle ordre.

På solbrillerne.dk er det muligt at få fragtet dine ting med GLS.

Sådan sender vi dine varer:

  • Varerne sendes med pakkepost (GLS)
  • Ved pakkepost er det muligt at tilkøbe leverance med omdeling

Fragtpriser

  • Fragtpriserne er:
    • GLS Pakkeshop: Gratis
    • GLS Privat: 37,- DKK
    • GLS Erhverv: 32,- DKK

    Du opfordres til at undersøge varen ved modtagelse og såfremt at produkterne er blevet pådraget skader under forsendelsen, bør du kontakte os snarest muligt enten elektronisk eller telefonisk. Dette gør det også nemmere for dig at bevise, at der er tale om en transportskade. solbrillerne.dk kan så varetage selve RMA-behandlingen af de beskadigede varer med det pågældende fragtfirma. Se mere under “Beskadiget pakke”.

    Så snart din ordre er behandlet, pakket og overdraget til fragtfirmaet, vil kunden blive notificeret elektronisk.

    Leveringstid

    Afhængig af din valgte forsendelsesadresse, ordrens størrelse og produkter, samt hvilket fragtfirma der vælges på betalingssiden, kan leveringstiden varierer. Solbrillerne.dk bestræber sig på at behandle alle ordre samme eller næstkommende dag.

    På alle varer, vil en forventet leveringstid være angivet. Denne leveringstid kan variere, afhængig af om varen lagerføres af solbrillerne.dk, eller om varen afsendes fra fjernlager. Kombineres varer med korte og lange leveringstider, vil den højeste leveringstid blive anført på checkud-siden.

    Bemærk at såfremt de bestilte varer ikke er på lager (antallet overskrider lagerbeholdningen), eller skal bestilles hjem, kan leveringstiden blive forlænget. I disse tilfælde vil kunden blive kontaktet samme eller næstkommende dag (bestillingsdato) telefonisk eller elektronisk.
    Ønsker kunden at opdele forsendelsen, hvorved lagervarerne sendes først, og de manglende varer tilsendes senere, er dette også en mulighed som solbrillerne.dk tilbyder. Ønsker kunden at annullerer hele ordren grundet mangelvarer vil det betalende beløb ikke blive hævet, og ordren vil blive ophævet.

    Beskadiget pakke

    Modtager du en beskadiget pakke, opfordres du til, hurtigst muligt, at kontakt solbrillerne.dk elektronisk ([email protected]). Solbrillerne.dk er i henhold til dansk lovgivning ansvarlig for varens stand indtil ordren er leveret på kundens adresse – eller er blevet overdraget til kunden. Kunden kan hermed stille krav om at få et afslag i prisen, eller at købet bliver ophævet. Fragtomkostningerne forbundet med returnering af de beskadigede varer vil blive krediteret kunden, så snart de modtages og kontrolleres af solbrillerne.dk.

    §6 Fortrydelsesret

    solbrillerne.dk tilbyder 14. dages returret til forbrugere. Fortrydelsesretten løber fra den dag kunden modtager varerne og til den dag hvor varen sendes eller afleveres retur.

    Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

    Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

    Fortrydelse af en del af købet

    Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

    Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

    Returforsendelse

    Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

    Benyttes fortrydelsesrettet, grundet fortrudt køb, i den gældende fortrydelsesperiode, er kunden selv forpligtet til at betale de forbundne forsendelsesomkostningerne – såsom returfragten. Kunden opfordres til at kontakte solbrillerne.dk på telefon: 71 74 71 34 eller elektronisk, såfremt fortrydelsesretten ønskes benyttet.

    Kunden er selv ansvarlig for en forsvarlig levering og indpakning under returforsendelsen. Pakken bør indeholde en kopi af fakturaen og en seddel på fortrydelsesårsagen.

    solbrillerne.dk vil efter returmodtagelsen undersøge varens stand. Tilskønnes det at varen ikke har været taget i brug, ej heller, taget skade, krediteres kunden med det fulde beløb svarende til prisen som kunden blev faktureret. Dette indbefatter at varen returneres i den tilsvarende stand som kunden modtog den i.

    Returneres varen i en forringet o.l. beskadiget forbeholder solbrillerne.dk sig retten til at nedskrive returneringsbeløbet helt eller delvist. Denne værdi fastsættes som et skøn af varens handelsmæssige værdi, og vurderes af solbrillerne.dk. Kunden vil blive kontaktet telefonisk eller elektronisk herom.

    Visse forbehold

    Vores guidelines ift. returret er: du må gerne prøve varen, så længe at det ikke medfører en forringelse af varens værdi. Solbrillerne.dk tager en grundig vurdering af den returnerende vare, og anslås det, at varen er blevet forringet af sin original stand, bruger vi nedenstående forholdsregler til at vurdere din returpris.

    Der er visse krav som skal være opfyldt, før at vi kan acceptere din returnering, disse er som følgende:

    • For at få det fulde beløb retur, skal returvaren være 100% salgsbar; varen må derfor ikke være taget i brug, være påført skader, have nedsættelse af funktionalitet, eller anden vareforringelse, som besværliggøre et nyt salg. Dette kan i visse tilfælde medføre en 100% værdiforringelse af den returnerede vare. Nedenfor har vi udspecificeret hvilke forbehold der indgår i vores prissætningsvurdering:
      • Det kan udgøre en værdiforringelse, hvis varen ikke sendes i ubeskadiget originalemballage eller hvis varen ikke er intakt og i ubrugt stand
      • Hvis der er brugsskader, overfladeridser eller andre skader kan det nedsætter varens værdi

    Tilbagebetaling

    Når vi har modtaget dine returvarer, kontrollere vi varens stand jf. “visse forbehold”. Denne vurdering tager maks 3 hverdage (typisk indenfor 24 timer). Vi tilbagebetaler beløbet, inkl. fragtomkostninger modtaget fra dig (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) fratrukket et eventuelt værditab, til det anvendte betalingskort (vedmindre andet er aftalt). Senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

    Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

    Hvordan gør jeg?

    Du kontakter os telefonisk, på mail ([email protected]) eller via. chatten, og vi behandler din returanmodning hurtigst muligt. På mail svarer vi indenfor 24 timer (ofte svarer vi i løbet af et par timer). Der kan være forskellige foranstaltninger, som gør sig gældende, afhængig af varestørrelse, skrøbelighed og pris – men bare rolig, vi hjælper dig igennem hele processen!

    Udgifterne til returnering af varer som sendes med GLS forventes højst at koste: 80 kr.

    Kontakt os gerne for at få en pris oplyst hvad din returforsendelse vil koste, og med henblik på at få tilsendt en returlabel fra os. Dette er billigere end at sende pakkerne som privat.

    • Returpakker der sendes med GLS, kan indleveres i din lokale GLS-pakkeshop. Send gerne med erhvervsomdeling til adressen, som du kan se nedenfor
    • Du er også velkommen til at håndtere returfragten selv – pak da varene forsvarligt ind!

    I pakken skal du vedlægge din købsfaktura. Har du ikke taget kontakt til os inden din returnering, vil vi bede dig om, at vedlægge en seddel i pakken, hvor du kort beskriver hvorfor du ønsker varen(e) returneret

    Varen skal sendes retur til:

    solbrillerne.dk, Ejstruphøj 100, DK-9460 Brovst

    §7 Reklamationsret

    I henhold til dansk lovgivning, yder solbrillerne.dk 24 måneders reklamationsret. Købeloven dækker alle fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret.

    Ønsker reklamationsretten benyttes, kontakt da solbrillerne.dk telefonisk eller elektronisk.

    Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

    Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

    Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Har du selv betalt for fragten, bør du vedlægge en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

    Varen sendes til:

    solbrillerne.dk, Ejstruphøj 100, DK-9460 Brovst

    Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
    Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

    §8 Privatlivspolitik

    Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
    Navn, adresse, e-mail, telefonnr, evt. firmanavn.

    Derudover indsamler vi tekniske dataoplysninger, såsom cookies. Vi bruger cookies til at huske hvilke varer der er blevet lagt i indkøbsvognen, samt foretrukne produktvisningsform.

    Personoplysningerne registreres hos likehome ApS (solbrillerne.dk) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

    Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

    Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

    Dine oplysninger anvendes i følgende interne lukkede systemer/tjenester:

    • For at kunne behandle din ordre, kræves det at vores webshop lagre dine oplysninger
    • For at kunne sende kunden en ordrebekræftelse og andre elektroniske beskeder, benyttes kundens emailadresse, til at udsende en E-mail
    • For at kunne sende kunden en besked, eksempelvis i forbindelse med levering, anvendes kundens telefonnummer til at udsende en SMS o.el at foretage et opkald til kunden
    • For at optimerer vores drift, anvendes et internt ERP-system, hvor kundens oplysninger fremgår

    Dine oplysninger videregives til følgende tredjepartstjenester:

    • GLS Denmark A/S: Kun såfremt dine varer sendes med GLS
    • DACHSER Denmark A/S: Kun såfremt dine varer sendes med Dachser
    • Postnord: Kun såfremt dine varer sendes med Postnord
    • For at forbedre brugeroplevelsen på solbrillerne.dk, indsamles der brugerstatistik, som deles anonymt med tredjepartstjenester: Google Inc (Google Analytics), Woopra, Inc. samt Hotjar Ltd. Disse brugerstatistikker gemmes maksimalt i 50 måneder
    • Til at afsende/modtage emails benyttes: Wildbit, LLC (Postmarkapp), samt Mailgun Technologies, Inc. (mailgun)

    Den dataansvarlige på solbrillerne.dk er likehome ApS (solbrillerne.dk).
    Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]

    Design, kode, indhold og materiale forbeholdes solbrillerne.dk. Billedemateriale, tekster og andet må under ingen omstændigheder kopieres uden solbrillerne.dk’s sammentykke.

    §10 Klageadgang

    Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på 71 74 71 34 eller [email protected] Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

    Center for Klageløsning
    Nævnenes Hus
    Toldboden 2
    8800 Viborg
    www.forbrug.dk

    Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

    Standardfortrydelsesformular

    Vores standardfortrydelsesformular kan udfyldes og sendes elektronisk til os, eller du kan vælge at udprinte den, og vedlægge formularen i kassen.

    Hent vores standardfortrydelsesformular ved at trykke hér.

    Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05-07-2019